بلاگ تخصصی کامپیوتر


از اين گزينه جهت شخصى سازى قسمت هايى همچون عکس پس زمينه، محافظ صفحه، آيکن ها، نشانگر ماوس، رنگ ها و … مورد استفاده قرار مى گيرد.
با راست کليک بر روى دسکتاپ و انتخاب Personalize و يا مسير Control Panel\All Control Panel Items\Personalization مى توان اين پنجره را اجرا کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

                                          

روشهای ساده را به سادگی و با کمی دقت می توان مسدود کرد. مثلا رمزی انتخاب کنید که حدس زدنش کار هر کسی نباشد. شماره تلفن , اسم , فامیل , شماره شناسنامه یا تاریخ تولید و ترکیبی از اینها معمولا اولین چیزی است که به ذهن هر کسی می رسد. سعی کنید در رمز انتخابی خود از پرانتز یا کروشه استفاده کنید یا حتی کاما که اینها به ذهن هیچ هکری نخواهد رسید.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
مولفه‌هاي اصلي قابل توجه در هنگام انتخاب لپ‌تاپ


اشاره:
انتخاب لپ‌تاپي كه با نيازهاي شما انطباق داشته باشد، تنها به پيدا كردن مدلي با مشخصات مناسب كه با قيمت مناسبي ارايه مي‌شود، محدود نخواهد شد. برخلاف يك PC دسكتاپ، شما نمي‌توانيد به آساني نمايشگر يا صفحه‌كليد لپ‌تاپ خود را تغيير دهيد و به همين دليل بهترين روش اين است كه از ابتدا نمونه خوب هر يك از اين مولفه‌ها را انتخاب كنيد. اگر اين شانس را به‌دست آورديد، به فروشگاه‌هاي ارايه كننده لپ‌تاپ‌ها رفته و آن‌ها را از نزديك آزمايش كنيد. ما در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد كه يك لپ‌تاپ از چه اجزايي تشكيل شده است. اين بازار تركيبي از قطعات مختلف با كيفيت بالا است كه با طراحي انديشمندانه‌اي در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند. اين مطلب يكي از مقالات ويژه‌نامه راهنماي خريد لپ‌تاپ نشريه عصر‌شبكه از شماره 119 مي‌باشد كه مي‌توانيد اين پرونده را در بخش پرونده‌هاي ويژه سايت تهيه نماييد.


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

اگر ساختمان IT که در آن کار میکنید به شما اجازه نمیدهد که فایل های mp3 را بر روی کامپیوتری که با آن کار میکنید  کپی کنید ، و iPod شما حجم موزیک های شما را نمیتواند تحمل کند ، اما شما برای تمرکز کار و استراحت و آرامش خود نیاز به شنیدن موسیقی دارید . یک شخص علاقه مند به موسیقی چه کاری میتواند انجام دهد ؟ جواب ساده است : موسیقی های خود را از کامپیوتر خود در خانه بر روی در کامپیوتر محل کار در جریان بگذارید .



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

تقریبا تمام کسانی که با اورکلاک و برنامه های تست سخت افزار سر و کار دارند با نرم افزار CPU-Z آشنایی دارند ، البته اسم این نرم افزار CPU-Z هست ولی تقریبا میتوان به عنوان یک نرم افزار کاربردی برای تمام قطعات اصلی کامپیوتر استفاده کرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

به تكنولوژي ارتباطي اطلا‌ق مي‌شود كه در آن از امواج راديويي، مادون قرمز و مايكروويو به جاي كابل براي انتقال اطلاعات بين دو دستگاه فرستنده و گیرنده استفاده مي‌شود. در ساختار اغلب شبکه های بیسیم از يك دستگاه فرستنده و گيرنده مركزي بنام  Access Point = AP  استفاده مي‌شود. AP با آنتني كه به آن متصل است، مي‌تواند در محل مرتفع و يا هر مكاني كه امكان ارتباط بهتر را فراهم مي‌كند، نصب شود .



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

                                

وقتی که شما هارد درایو یا فلش درایوتان را فرمت می کنید با این کار آن را برای استفاده­ به عنوان وسیله­ ی ذخیره سازی توسط یک سیستم عامل آماده کرده­اید. در طول این فرآیند یک “فایل سیستم” نصب می شود و تمام اطلاعاتی که از قبل بر روی آن درایو ذخیره شده بود، از بین می روند.

ممکن است که پیش از این در مورد ” فایل سیستم های” کامپیوتر از قبیل FAT یا NTFS، چیزهایی شنیده باشید اما آیا واقا می دانید که آن ها چه کاری انجام می دهند و سیستم شما در حال حاضر از کدام­شان استفاده می کند؟ این مقاله شرح می دهد که آن ها چگونه کار می کنند و چه تفاوت هایی بینشان وجود دارد. هم چنین در ادامه من به شما نشان می دهم چگونه می توانید بفهمید کدام یک از “فایل سیستم های” روی درایوتان در حال اجرا می باشد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 24 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
                     


 

 تجربه استفاده از سیستم‌عامل‌های منبع‌باز، تجربه لذت‌بخش و بسیار باارزشی است. اما به دلیل مشکلات متعددی که در استفاده از این سیستم‌‌عامل‌ها وجود دارد، ممکن است گاهی نتوانیم از این نرم‌افزارها استفاده کنیم. برای استفاده از لینوکس می‌توان به صورت مستقیم به نصب این سیستم‌عامل روی کامپیوتر اقدام کرد. البته اغلب ممکن است انجام این‌کار به از بین رفتن اطلاعات موجود روی کامپیوتر منجر شود. خوشبختانه فناوري این‌بار هم به کمک ما آمده و چند راه‌حل مختلف برای استفاده از لینوکس بدون آسیب رساندن به اطلاعات کامپیوتر در اختیار ما قرار داده است

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

تا حالا در کامپیوتر شما گزینه Folder Option از منوی Tools ناپدید شده؟

در این ترفند قصد دارم راهی برای برگردوندنش به شما معرفی کنم.پس تا پایان با ما همراه باشید.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند. در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 321
بازدید کل : 260770
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1