بلاگ تخصصی کامپیوتر

11-23-10-ium3600001.jpg

‫این یک حافظه USB است که ایده متفاوتی دارد و همین ایده سبب شده که به قول سازندگانش ظرفیت نامحدودی داشته باشد. در واقع این قطعه پلاستیکی قرمز رنگ که کاملا شبیه حافظه های یو اس بی معمولی است یک دریافت / ارسال کننده WiFi است. این گجت هم از نظر شکل ظاهری و هم از نظر کاربرد شبیه حافظه های فعلی است.‬ ‏‫

کافی است این حافظه را به وسیله ای با ورودی USB متصل کنید. این گجت به جای داشتن حافظه داخلی می تواند فایل ها را از روی لپ تاپ شما به صورت بی سیم بخواند و روی دستگاه هدف پخش کند. بنابراین با این ایده فوق العاده انگار شما کل هارد لپ تاپ تان را در این حافظه کوچک قرار داده اید. حالا می توانید آن را به دی وی دی پلیر خانه که ورودی USB داردمتصل کنید و به صورت بیسیم توسط لپ تاپ روی آن فیلم پخش کنید یا اینکه آن را به یک کنسول بازی یا هر چیز دیگری که ورودی USB دارد متصل کنید.‬ ‏‫‫

‬ ‫در این ایده که Infinitec Infinite نام دارد همه چیز به نظر عالی می آید. اما در محصول نهایی که با قیمت ۱۲۹ دلار ارایه شده مشکلاتی وجود دارد که شاید فعلا افراد زیادی را از خریدنش منصرف بکند. نصب آن روی کامپیوتر جهت ارسال اطلاعات به این گجت دردسر ساز بوده است و برای انتقال پر سرعت اطلاعات نیاز است که فاصله لپ تاپ با این حافظه زیاد نباشد. اما اگر شرکت سازنده این مشکلات را حل کند آن وقت می توان به این گجت قرمز رنگ به عنوان یکی از ابزارهای بسیار مفید برای انتقال اطلاعات نگاه کرد.‬




تاریخ: سه شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

کاربران لپ تاپ از اهمیت حیاتی باتری و صرفه جویی در مصرف انرژی به خصوص مواقعی که به کابل برق دسترسی ندارند به خوبی آگاهند. کاربرانی که مجبورند مدام لپ تاپ خود را با خود حمل و در محل های مختلف استفاده کنند، به خوبی می دانند که عملکرد کلی سیستم بستگی زیادی به قدرت و شارژ ذخیره باتری دارد. هر چه باتری، مدت زمان شارژ بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد، بیشتر می توان از رایانه همراه استفاده کرده و از امکانات جانبی آن مانند وای-فای بهره برد. اما برای اینکه عمر شارژ  باتری را دراز کنیم، باید به خوبی از انرژی ذخیره شده آن مراقبت کنیم. دستورالعمل هایی وجود دارند که، اگر به خوبی آن را به کار ببندیم در بهبود عملکرد باتری کمک و در اختیار گذاشتن شارژ برای مدتی طولانی تر بسیار موثر است. در ادامه با ۱۰ ترفند مهم در این زمینه آشنا می شویم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

رم (RAM: Random Access Memory)، یکی از مهمترین اجزای کامپیوتر است. این سخت افزار يا hardware برای ذخیره سازی سریع اطلاعات سیستم عامل، نرم افزارها و دسترسی سريع به آنها است. حجم یک حافظه رم، تاثیر زیادی در قدرت و افزایش سرعت کامپیوتر دارد و البته در مجموع سرعت، حجم و نوع حافظه فاکتورهایی مهم در انتخاب رم هستند. اما به عنوان مثال، یک رم ۲ گیگابایتی DDR2 با باس۸۰۰ مسلماً قدرتی در حد و اندازه های یک رم ۲ گیگابایتی DDR3 با باس ۱۳۳۳ ندارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

یکی از مواردی که در حوزه امنیت شبکه و اینترنت بسیاری از کاربران حتی کاربران حرفه ای را نیز بسیار تهدید میکند فعالیت های اینترنتی ناخواسته ای است که در محیط ویندوز انجام میگیرد. این فعالیت ها ممکن است چه از طریق نرم افزارهای مختلف نصب شده و چه از طریق بدافزارهایی (Malware) که ممکن است بر روی سیستم شما در حال اجرا باشد و به طور مخفیانه جاسوسی سیستم را بکند صورت بگیرد. به عبارتی دیگر، ممکن است به این موضوع دقت کرده باشید که در هنگام اتصال به اینترنت ، اگر هیچ فعالیتی نظیر باز کردن صفجه وب توسط مرورگر انجام ندهید ، در پنجره Status مربوط به کانکشن اینترنت شما و در قسمت Activity مقدار Send و Receive باز هم تغییر خواهد کرد. این بدین معناست که پس از اتصال شما به اینترنت همواره در پشت پرده ارتباطات پنهانی در میان ویندوز و اینترنت برقرار است.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

تا حالا حتما شده که بخواید یه برنامه رو از Add Remove Programs موجود در کنترل پنل حذف کنید ولی هر چی می کنید از اونجا حذف نمی شه !!!

خوب بازم مثل همیشه باید دست به دامن ریجستری ویندوز بشید تا بتونید برنامه رو از لیست موجود در Add Remove Programs حذف کنید .

  برای اینکار رو Start کلیک کنید و آیکون Run رو انتخاب کنید و تو اون تایپ کنید Regedit و اینتر بزنید .

پس از اینکه پنجره ی ریجستری باز شد از سمت چپ پنجره به آدرس زیر برید :

HKEY_LOCAL_MACHINE >  SOFTWARE >  Microsoft >  Windows >  CurrentVersion >  Uninstall

برنامه های موجود در لیست Add Remove Programs در پوشه ی Uninstall موجود هستند که هر برنامه خودش یه پوشه داره . برای حذف هر برنامه از لیست Add Remove Programs باید فولدر اون برنامه رو حذف کنید .
مثلا من می خوام برنامه ی فتوشاپ رو حذف کنم . پس روی فولدرش راست کلیک می کنم و حذفش می کنم.



تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

      

                     
اگرچه استاندارد یو اس بی بی‌سیم WUSB یا (Wireless USB) تقریبا همزمان با تصویب و عمومیت یافتن استاندارد USB3.0 انتشار یافت، اما موفق نشد محبوبیتی مشابه آن را کسب کند و ما هنوز هیچ قطعه یا وسیله رایانه‌ای را که از قابلیت پشتیبانی روی بورد (onboard) از این استاندارد انتقال داده برخوردار باشد، مشاهده نکرده‌ایم. کیت بی‌سیم داده کیو ویو (Q-Wave) یکی از اولین سخت‌افزارهای جنبی خارجی است که دارای چنین قابلیتی است که برای آشنایی شما، به تحلیل و بررسی آن خواهیم پرداخت.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

                       

اين مدارك كه به مجموعه آنها MCP (Microsoft Certified Professiona)l گفته میشود، طی امتحانات استانداردی، به افرادی داده میشود كه در به كارگيری يا پياده كردن يكی از محصولات يا فناوریهای مايكروسافت مهارت كافی كسب كردهاند. كسب اين مدارك، نشان دهنده آن است كه صاحب مدرك در به كارگيری آن محصول، محصولات يا فناوریها از نظر شركت مايكروسافت تخصص كافی دارد. از سوی ديگر، صاحب مدرك میتواند به بعضی اطلاعات فنی موجود روی سايت مايكروسافت دسترسی مستقيم داشته باشد. مايكروسافت صاحبان اين مدارك را به كنفرانسها و سمينارهای فنی خود دعوت میكند و مجلهای را هم ويژه اين افراد منتشر میكند.

انواع مختلف اين مدارك كدامند؟ -->



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا


                              
واقعا روزهاي خوب گذشته يادش بخير كه انتخاب رايانه كار بسيار ساده‌اي بود. شما تنها 2 گزينه رايانه دسكتاپ (PC) و لپ‌تاپ را پيش رو داشتيد و با گشتن در فروشگاه‌ها براحتي مي‌توانستيد يك سيستم مناسب را براي خود انتخاب كنيد. در آن زمان، ارتفاع كيس دسكتاپ‌ها به بلندي قد يك بچه و وزن آنها نيز بسيار سنگين بود.--->



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

                       
                                         
 
هنگام تعمير يا عيب‌يابي يك رايانه، اولين نكته‌اي كه مورد توجه قرار مي‌گيرد، كسب اطلاعاتي از سخت‌افزار به كار رفته در رايانه است. كسب اطلاع درباره قطعات به كار رفته در رايانه و مدل‌هاي آنها، ظرفيت آنها و... مي‌تواند هنگام عيب‌يابي يا تعمير يك رايانه كمك بسيار زيادي كند. يافتن قطعات به كار رفته در يك رايانه كار سختي نيست، اما فهميدن اين كه هر قطعه از چه مدلي است و چه سازنده‌اي آن را توليد كرده، كار را كمي دشوار مي‌كند.

نرم‌افزار PC Wizard نيز به همين منظور طراحي شده است. اين نرم‌افزار مي‌تواند انجام اين كار مشكل را در يك كليك ساده خلاصه كند.

با استفاده از اين نرم‌افزار تمام اطلاعات مورد نياز ازجمله مدل دقيق بورد اصلي رايانه، كارت‌هاي صدا و گرافيك، مودم، ميزان حافظه قابل استفاده و نوع آن، نوع و سرعت پردازشگر مركزي و... در اختيار شما قرار مي‌گيرد و بسادگي مي‌توانيد با كمك اين اطلاعات اقدامات لازم براي عيب‌يابي يا تعمير رايانه‌هاي مورد نظرتان را آغاز كنيد. استفاده از اين نرم‌افزار كاملا رايگان است و مي‌توانيد نسخه‌اي از آن را با مراجعه به لينك زير دانلود كنيد:

http://www.cpuid.com/31405c




تاریخ: یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا


                                  
همه نشانه‌ها حاكي از آن است كه نگارش بعدي ويندوز روي پردازنده‌هاي ARM اجرا خواهد شد. اين نوع پردازنده‌ها به استانداردي براي تلفن‌هاي همراه و تبلت‌ها تبديل شده‌اند. البته طبق روند توسعه مايكروسافت، نبايد منتظر حضور ويندوز 8 تا سال 2012 و 2013 بود.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 600
بازدید ماه : 1170
بازدید کل : 260494
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1