بلاگ تخصصی کامپیوتر

 

نرم‌افزاري مطمئن براي پشتيبان‌گيري
                                                            

با توجه به اين نکته که بيشتر کارها در حال حاضر به‌صورت الکترونيکي انجام مي‌شوند و بيشتر مستندات، ديجيتالي هستند، بايد اين نکته را درنظر گرفت، در صورتي‌که اتفاقي براي سيستمي که اطلاعات ديجيتالي در آن ذخيره شده است بيفتد، ممکن است مشکلات غيرقابل جبراني پيش آيد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

 

آشنايي با كارت گرافيكي ECS GTX 480 1636MB

 

اشاره:

در واقع مدت زيادي است كه دو شركت Nvidia و ATI (كه حالا به واحد تجارت گرافيكي AMD تبديل شده) طراحي‌هاي مرجعي را براي كارت‌هاي گرافيكي مبتني بر تراشه‌هاي خود ارايه مي‌كنند تا زحمت طراحي كارت‌هاي گرافيكي را از دوش ساير شركت‌ها برداشته و در عين حال مطمئن شود كه كارت‌هاي توليد شده از جنبه‌هاي مختلفي مانند تغذيه برق و ساختار خنك‌كنندگي با ملزومات آن‌ها مطابقت دارند.




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

                                    

بدون اين كه يك خط كد بنويسيد، يك نرم‌افزار درست و حسابي ايجاد كنيد، آن هم براي آيفون! در اين وب‌سايت، برنامه‌نويسي توسط بسياري از كاربران ديگر انجام شده و كافي است تكه‌هاي مختلف را كنار هم گذاشته تا برنامه جديدي ايجاد كنيد.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

Socket Programming در Csharp

گردآوری:
بابک لونی - دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تعداد صفحات: 20

توضیحات:
این کتاب با فرمت PDF می‌باشد ؛
در اين فایل آموزشی به شرح چگونگي طراحي و پياده سازي يك نرم افزار ساده به كمك تكنيك هاي برنامه نویسی سوکت در زبان #C پرداخته شده است.
مهم ترين مفاهيمي كه از آنها براي پياده سازي پروژه مورد استفاده قرار گرفته است پروتكل TCP/IP و مفاهیم سوکت است,
حال می‌توانید این نوع برنامه نویسی را با این فایل پی دی اف در مورد برنامه نویسی تحت شبکه  شروع کنید .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

 

www.AlirezaWeb.com             android
اندروید چیست ؟ برنامه نویسی اندروید چگونه است؟

اندروید (Android) نام یک سیستم عامل موبایل است که توسط شرکت گوگل توسعه داده میشود. این سیستم عامل اوپن سورس است و برپایه هسته لینوکس بنا شده است. اندروید بر خلاف سیستم عامل iOS آیفون که فقط پردازنده های ARM را پشتیبانی میکند، بر روی انواع مختلفی از پردازنده ها (ARM, MIPS, Power Architecture, x86) قابل نصب است. از سال 2008 تاکنون تلفن های همراه متعددی با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند. همچنین چندین Tablet PC نیز با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه شده اند.

آمارهایی از نرم افزارهای موجود برای اندروید
تا ماه اکتبر 2010 تعداد یکصدهزار برنامه جانبی برای این سیستم عامل نوشته شده است که سهم بزرگی در محبوبیت این سیستم عامل دارند. تا همین تاریخ تعداد برنامه های نوشته شده برای سیستم عامل آیفون 300 هزار بوده است. اما سرعت رشد سیستم عامل اندروید بسیار بالاتر از بقیه سیستم عامل ها و حتی آیفون است و البته این موضوع را نباید از یاد برد که در لحظه نگارش این مقاله ، اندروید نصف عمر آیفون را دارد.

اندروید دارای کتابخانه های برنامه نویسی قدرتمندی است که کار برنامه نویسان را بسیار ساده میکند. از جمله دیتابیس رابطه ای کوچک شده‌ی  SQLite ، توابع گرافیکی 3 بعدی openGL ، موتور مرورگر webkit (همانند مرورگر کروم) و موتور گرافیکی SGL .

برای آشانایی بیشتر و آشنایی با محیط‌های برنامه نویسی آن, ادامه‌ی مقاله را مطالعه فرمایید.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

کسانی که با سرویس های گوگل کار می کنند احتمالا با بسیاری از خلاقیت های گوگل آشنایی دارند. یکی از خلاقیت هایی که گوگل در Gmail به خرج داده و بسیاری از افراد از آن بی اطلاع اند این است که شما با ثبت یک آدرس ایمیل در واقع صاحب n آدرس ایمیل می شوید. این قابلیت می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد و شما را از ثبت ایمیل های مختلف بی نیاز کند، به طور مثال عضویت متعدد با چند آدرس ایمیل در یک وبسایت.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

 

تفاوت پروتکل http & https
تفاوت پروتکل http و https


هنگامی که کاربران بر روی اینترنت اطلاعات رد و بدل می‌کنند. این اطلاعات به صورت پروتکل‌های مختلف رد و بدل می‌شود که بستگی به نیاز کاربر و سرور مربوطه این پروتکل (مجموعه قوانيني که با استناد به آن ، گفتگو و تبادل اطلاعات بين دو کامپيوتر برقرار خواهد شد. پروتکل ها اغلب متني هستند و نحوه مکالمه بين کلاينت و سرور را تعيين مي کنند)در بسياري از وب سرورها بايد امنيت داده ها در نظر گرفته شود. مثلا براي صفحات خاصي از وب ، سطوح امنيتي متفاوتي در نظر گرفته شود که فقط افرادي که داراي نام کاربري وکلمه عبور باشند مجاز به بازديد از آن صفحه يا وب سايت هستند.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
   مرورگر کروم در صدر جدول «آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارها» قرار گرفت !

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در خصوص آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای مختلف از لحاظ امنیتی مرورگر کروم شرکت گوگل در صدر نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

بر اساس این آمار که در مدت زمان ۱۰ ماه گذشته جمع‌آوری شده است از تعداد حفره های امنیتی کشف و ترمیم شده در انواع نرم افزارهای کاربردی رایج در جهان، مرورگر Google Chrome   با ۷۶ حفره امنیتی گزارش شده در صدر جدول آسیب پذیرترین نرم افزارها” قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر در این گزارش سالیانه که توسط موسسه بیت‌ناین (Bit9) گردآوری شده پس از مرورگر کروم گوگل، مرورگر Apple Safari با   ۶۰  حفره امنیتی در جایگاه دوم است و جالب‌تر این است که از محصولات بی‌شمار مایکروسافت، تنها نرم‌افزار Office با ۵۷ حفره در مقام سوم و مرورگر IE با ۳۲ حفره امنیتی در مقام هشتم این جدول ۱۲ پله‌ای قرار گرفته‌اند.

از دیگر نرم افزارهایی که در این جدول دارای درجه و مقام هستند، می توان به Adobe Acrobat در جایگاه چهارم، مرورگر Firefox در جایگاه پنجم، Flash Player در جایگاه یازدهم و در پایان، نرم‌افزار Quick Time در پله دوازدهم جدول اشاره کرد.


تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا

SSL  چیست؟

امروزه اینترنت به یکی از ارکان ارتباطی بین افراد و سازمان ها تبدیل شده است. بسیاری از ما روزانه اطلاعاتی از این طریق می گیریم یا می فرستیم. این اطلاعات از نظر اهمیت با هم تفاوت زیادی دارند. ابته برخی از این اطلاعات مانند اخبار یک سایت ، اهمیت امنیتی چندانی ندارد ، اما در طرف دیگر اطلاعات مربوط به اسناد شخصی مثل ایمیل ها ، رمز حساب های بانکی و … وجود دارند که قطعا مایل نیستیم در اختیار دیگران قرار بگیرد.

                                

               




تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
        یک ورودی USB که میتوان آن را در دو جهت وارد کرد

تا به حال چند بار شما سعی کرده‌اید یو‌اس‌بی خود را وارد ورودی یو‌اس‌بی کنید ولی جهت یو‌اس‌بی را اشتباه گرفته‌اید ؟ برای من تقریبا در بیشتر موارد . الان طراح ما‌یی‌سان ، برای ورودی ‌یو‌اس‌بی یک ایده جدید طراحی ارائه کرده است که می‌توان یو‌اس‌بی را از هر دو سمت وارد کرد .




تاریخ: شنبه 16 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 556
بازدید ماه : 1126
بازدید کل : 260450
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1