چگونه هک نشویم ؟!
بلاگ تخصصی کامپیوتر

                                         

                                                   

    

روشهای ساده را به سادگی و با کمی دقت می توان مسدود کرد. مثلا رمزی انتخاب کنید که حدس زدنش کار هر کسی نباشد. شماره تلفن , اسم , فامیل , شماره شناسنامه یا تاریخ تولید و ترکیبی از اینها معمولا اولین چیزی است که به ذهن هر کسی می رسد. سعی کنید در رمز انتخابی خود از پرانتز یا کروشه استفاده کنید یا حتی کاما که اینها به ذهن هیچ هکری نخواهد رسید.

 هنگامی که رمز خود را وارد می کنید مراقب باشید , کسی نزدیکتان نباشد. یا از کلید های منحرف کننده استفاده کنید. مثلا چند کلید الکلی بزنید و بعد با بک اسپیس پاکش کنید که اگر کسی هم دید , متوجه رمز شما نشود. پشت کامپیوتر کسی که به او اطمینانی ندارید , رمزی وارد نکنید. یا اگر مجبورید, با استفاده از کلید های کنترل+آلت+دیلیت و باز نمودن تسک مانگر کلیه برنامه های مشکوک را ببندید.

معمولا اسامی آنها مانند دیاف یا کسلوگر یا کیل یا هر اسم مشکوک دیگری می تواند باشد. در موقع ثبت نام در سرویسهای هوتمایل و یاهو به شما تذکر داده می شود که کارکنان شرکت سرویس دهنده به هیچ عنوان از طریق ایمیل از شما درخواست پسورد نمی کنند. پس هیچ گاه از طریق هیچ ایمیل ی رمز خود را وارد نکنید. از جایی اینترنت تهیه کنید که امنیت بیشتری دارد و تجربه کارشان بالاست.

زیرا علاوه بر منشیان بی تجربه که بعضاً رمزها را برباد می دهند , اگر شبکه (آی.اس.پی) هک شده باشد , دیگر از دست شما کاری بر نمی آید و رمز شما و دیگر کاربران در خطر می باشد. احتمال حمله با روش تخصصی که در بالا توضیح دادم به کاربرانی که از سیستمهای اینستند مساگینک مانند یاهو مسنجر یا ام.اس.ان مسنجر یا آی.سی.یو و ... استفاده می کنند بیشتر است چون اینگونه برنامه ها به راحتی آی.پی شما را در اختیار هکر قرار می دهند و همواره یک پورت آزاد را اشغال می کنند و معمولا به صورت مستقیم با کاربر مقابل در ارتباط هستند.

مخصوصا در مواقع ارسال و دریافت فایل. پس اگر می خواهید در امان باشید از این برنامه ها استفاده نکنید. ولی امروزه در ایران اینترنت بدون اینگونه برنامه ها فایده ای ندارد ! پس هیچگونه فایلی را که از افراد ناشناس فرستاده می شود , باز نکنید.

 حال اگر کامپیوتر شما از قبل آلوده شده باشد چه باید کرد ؟!
اگر مطئمن ترین راه را می خواهید. کامپیوتر خود را فرمت نموده و دوباره ویندوز را نصب کنید. زیرا اغلب ویروس کشها قادر به شناسایی یا پاک نمودن بسیاری از این نوع ویروسها نمی باشند. ولی معمولا این روش به صرفه نیست. کاری که من برای مبارزه با این نوع ویروس ها (که نمی دانم آیا به آن مبتلا هستم یا خیر) کردم این است که یک ویروس کش جدید نصب نمودم که هر هفته آنرا آپدیت می کنم. من نورتون آنتی ویروس ۲۰۰۳ را پیشنهاد می کنم که خود به صورت اتوماتیک هر ۱۰ روز یکبار به روز می شود.

حال اگر ویروسی پیدا شد که ویروس کش من نتوانست آنرا شناسایی کند چه ؟!
 همانطور که گفتم فایلی که در حافظه شما اجرا می شود و کامپیوتر شما را به عنوان سرور آماده حمله هکر می کند برای اتصال به اینترنت و فرستادن اطلاعات احتیاج به یک پورت آزاد دارد. روشهای زیادی برای مسدود نمودن پورت های آزاد وجود دارد.


همواره در ایران رسم است که می گویند اینترنت بدون پروکسی بهتر است ولی باید بدانید که پروکسی نه تنها سرعت کار شما در اینترنت را بالا می برد بلکه جلوی حمله هکرها را نیز می گیرد. روش دیگر استفاده از فری ول می باشد. امروزه بسیاری برنامه های کم حجم با عنوان فری ول خانگی وجود دارند. شما با استفاده از یکی از این برنامه ها می توانید به راحتی هرگونه رد و بدل شدن اطلاعات بین کامپیوتر خود و اینترنت را ببینید و کنترل نمایید.برنامه ای که من پیشنهاد می کنم زونه آلارم می باشد.پ

 با نصب این برنامه هرگاه , برنامه ای بخواهد با اینترنت تبادل اطلاعات نماید ابتدا به شما تذکر می دهد و شما می توانید اگر برنامه مشکوکی بود اجازه فرستادن اطلاعات را از او صلب کنید. در ضمن هیچ شخص و برنامه ای هم نمی تواند بدون اطلاع شما از بیرون به کامپیوتر شما وصل شود.

ویندوز اکس.پی از نظر امنیت در شبکه بسیار پیشرفته است و احتمال هک شدنش کمتر است , پیشنهاد می کنم از این ویندوز استفاده کنید. در آخر باید بگویم هیچ روشی به صورت ۱۰۰% شما را ایمن نمی کند. فقط سعی می کنیم احتمال هک شدنمان را پایین بیاوریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 260771
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1