۵ ویروس مرگبار برتر در ۵ سال گذشته
بلاگ تخصصی کامپیوتر

می‌توان گفت که تاکنون کسی نبوده که از کامپیوتر استفاده کرده باشد ولی از ویروسها آسیب ندیده باشد. . ویروسها چیزی جز یک‌تکه کوچک کد یا برنامه‌ها کوچک نیستند که برای ایجاد آشفتگی در یک سیستم طراحی شده‌اند . بله انگیزه‌ای که پشت ایجاد ویروس است برای اثرگذاری بر‌ روی اجرای معمولی نرم یک سیستم است . برخی ویروس‌ها مصرف پردازنده را می‌گیرند و بار بر روی سیستم می‌گذارند . برخی از آنها برای اضافه کردن خود به فایل‌ها ، مسیرها و درایوها طراحی شده‌اند  . بعضی خود را به هیچ دلیل منتشر می‌کنند .

ولی ویروسها هنوز هم یک وقفه بزرگ در دنیای محاسبه از روز اول ایجاد کرده‌اند ، و هجم عظیمی از پول و از دست رفتن اطلاعات را برای سرمایه گذاران هزینه‌داشته‌اند که هنوز هم قابل محاسبه نیست .

با در ذهن داشتن این مطلب ، من تصمیم گرفتم برخی اطلاعات درباره  آن ۵ ویروس که به طور جدی حجم عظیمی از آشفتگی در اینترنت در ۵ سال گذشته یا بیشتر ایجاد کردند به اشتراک بگذارم .

امیدوارم که شما این مطلب را آموزنده بیابید و چیزی از آن یاد بگیرید .

۱٫ آلورئون (Alureon) (سال ۲۰۱۰)

اجازه دهید با “ویروس سال ۲۰۱۰″ شروع کنیم که با عنوان “آلورئون” نامگذاری شده است ، این تروژان و جعبه‌ابزار زیرک برای تصاحب نام‌کاربری‌ها ، کلمات‌عبور و اطلاعات کارت اعتباری از طریق  راهزنی در مسیر نقل و انتقال اطلاعات  در هر شبکه‌ای طراحی شده است . همچنین این ویروس ویندوز مایکروسافت  را از طریق بی‌اس‌او‌دی (BSoD) (صفحه آبی مرگ) را تحت تاثیر قرار داد . معمولا سیستم‌ها از طریق دانلود هر نرم‌افزاری  یا بازدید هر سایت مربوط به پست آلوده می‌شوند .

۲٫ کرم داپروسی (Daprosy worm) (سال ۲۰۰۹)

این کرم توسط آنتی‌ویروس سیمانتک (Symantec) در سال ۲۰۰۹ کشف شد و “کرم داپروسی” نامیده شد . این یک برنامه بداندیش است که خود را از طریق اتصالات لن ، ایمیلهای اسپم و وسایل ذخیره اطلاعات یو‌اس‌بی خود را منتشر می‌کند .  آلودگی از فایل read1st.exe ناشی می‌شود جایی که کپی‌های بیشماری یک مرتبه در رابطه با نام پوشه‌های در حال خطر ایجاد شده است . واضح‌ترین علامت آلودگی داپروسی حضور فایلهای Classified.exe یا Do not open – secrets!.exe در پوشه‌ها می‌باشد . این کرم کشنده به ایجاد آسیب پیشرونده، خرابی و حتی متوقف کردن سیستم اجرایی مربوط به خطاهای برنامه مشهور است .

۳٫ کانفیکر (Conficker) (سال ۲۰۰۸)

خوب ما اینجا یک کرم دیگر داریم که ویندوز مایکروسافت را می‌جود . کرم “کانفیکر ” برای حمله به ویندوز طراحی شده بود و در سال ۲۰۰۸ کشف شد و فریاد مایکروسافت را برآورد . این کرم در دو قدم حمله می‌کند ، اول این که به نقطه آسیب‌پذیری مایکروسافت ام‌اس۰۸-۰۶۷ در خدمات سرور که اجازه اجرای کد‌ها را از راه دور می‌دهد حمله می‌کند . این نقطه آسیب‌پذیر به مهاجمان از راه دور اجازه می‌دهد  کدهای اربیترری (arbitrary) را در وسیله بدون تایید اجرا کنند و کنترل کامل کامپیوتر را در دست بگیرند . دوم ، کرم کانفیکر از قدرت محاسبه وسیله آلوده شده برای اجرای برنامه‌های بازیابی کلمه عبور  جهت نفوذ به کلمه عبور مدیر در شبکه محلی استفاده می‌کند . این کار همچنین به کرم اجازه تکثیر خود از طریق اشتراک محلی را می‌دهد . شما می توانید با این حقیقت که این ویروس در سال ۲۰۰۸ بیش از هفت میلیون  کامپیوتر دولتی ، تجاری و خانگی را در بیش از ۲۰۰ کشور آلوده کرد و منجر به خسارت ۹٫۱ میلیاردی ، غالبا  در آسیا ، آمریکای جنوبی و اروپا شد ، اشتهای این ویروس را تصور کنید .  . بعد از خوردن این همه چیز این کرم می‌بایست به افعی آناکوندا تبدیل شده باشد .

صبر کنید اگر شما فکر می‌کنید که  این پایان قصه کانفیکر بود دوباره فکر کنید ، به این دلیل که این افعی چند تخم را همچنین رها کرده است  . نسخه ارتقاء یافته این ویروس کاربران ویندوز را بیشتر تهدید می کند و در حال حاضر توانایی دارد که :

-                       لوک‌آپس دی‌ان‌اس را مسدود می‌کند .

-                       به‌روز شدن خود‌کار غیرفعال می‌کند .

-                       آنتی‌میلور را می‌کشد .

-                       به جستجوی روندهایی به اسم‌های آنتی‍میلور ،  پتچ یا برنامه های سودمند تشخیصی می‌پردازد و در زمان یک‌ثاینه آنها را نابود می‌کند .

۴٫کرم طوفان (storm) (سال ۲۰۰۷)

همچنین با این عناوین نیز مشهور است : سد کوچک (small dam ) ، تروژان پیکوم ، تروژان پید ، تروژان تیبس، دابلیو۳۲/ژلاتین (w32/zhelatin)

کرمی که از طریق اخبار یک طوفان حمله می‌کند ، بله درست است ! ، پادشاه ویروسها در سال ۲۰۰۷ معروف به “کرم طوفان”  خود را به یک ایمیل با عنوان “۲۳۰ مرده به دلیل طوفان خردکننده اروپا  ” متصل می‌کرد و هر کس که این ایمیل را باز می‌کرد آلوده می‌کرد و بعد از آلودگی ، این ویروس میلیون‌ها اسپم ایجاد می‌کرد تا توسط کامپیوترهای آلوده ارسال شوند . جدا از این خصیصه این ویروس برای هکرها در سرقت هویت و کلاهبرداری بانکی مفید بود .  توسط اف‌بی‌آی آمریکا جرائم اینترنتی زیادی بواسطه این ویروس ویژه گزارش شد .

۵٫ نایکسم (Nyxem) (سال ۲۰۰۶)

همچنین با این عناوین مشهور است : مای‌وایف ، هانچی ، آی-ورم ، بلک‌مال ، بلو‌ورم ، بلک‌ورم

کرم نایکسم در ماه مارس ۲۰۰۶ دیده شد . این ویروس از طریق ایمیل که از موتور اس‌ام‌تی‌‍‌پی خارجی  استفاده می‌کند منتشر می‌شود . این ویروس خود را با عناوین ، متن و اسم الحاقات مختلف ارسال ِآایب

می‌کند . این کرم خود را چندین بار در یک حافظه آلوده شده کامپیوتر کپی می‌کند . خطرناک‌ترین قسمت این ویروس این بود که اگر برنامه های آنتی‌ویروس در همان مسیری که در کد کرم مشخص شده است نصب بود برنامه‌های آنتی‌ویروس شما را پاک می‌کرد . این کرم همچنین می‌تواند  ورودی های رجیستری ویندوز متعلق به این برنامه‌های آنتی ویروس را پاک کند ، و بنابراین این برنامه‌ها زمانی که ویندوز شروع مجدد شود به طور اتوماتیک اجرا نخواهند شد . همچنین این کرم حاوی فایلی با فرمت جی‌آی‌اف است که برای اینکه گیرنده ایمیل آلوده فکر کند که این پیام توسط آنتی‌ویروس نورتون بررسی شده‌است و هیچ‌گونه آلودگی پیدا نشده‌است استفاده می‌شد .

منبع: tipsotricks


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 21 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 321
بازدید کل : 260770
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1