چرا از اینترنت اکسپلورر ۹ نباید استفاده کنیم؟ چرا از اپرا باید استفاده کنیم؟
بلاگ تخصصی کامپیوتر

سال جدید میلادی کمی سپری شد و مایکروسافت نسخه نهایی Internet Explorer 9 را برای استفاده عموم معرفی می‌کند. طبق اظهارات سازنده محترم، در این نسخه از CSS3، HTML5 و به طور کلی وب ۲ تقریباً پشتیبانی کامل شده.

قطعاً همه متخصین نرم افزارهای کامپیوتری مطلع هستند که IE و حتی نسخه ۹ در بهترین شرایط هم از رقیبان اصلی خود عقب می ماند.

                       

چرا از اینترنت اکسپلورر ۹ نباید استفاده کنیم؟

بیاید اینطور فرض کنیم که اینترنت اکسپلورر ۹، کلاً از هر لحاظ (فنی و غیر فنی) بهترین شده  و واقعاً روی مرورگر‌های مطرحی همچون اپرا، کروم و فایرفاکس را کم کرده باشد.

اما فکر آینده را هم کرده‌اید؟! بله آینده‌ای نزدیک…

پس از انتشار نسخه ۶ این نرم افزار، آیا به روز رسانی فوق‌العاده و طرحی متفاوت برای آن، از طرف این شرکت دیده‌اید؟ متاسفانه باید بگوییم که خیر! غول نرم افزاری دنیا، نیاز های کاربران خود را بیش از پیش می‌داند و ارزش حضور در این عرصه را نیز به خوبی درک می‌کند، اما جای تعجب دارد که چرا اینگونه با محصولات خود رفتار می‌کند؟ دلایل اقتصادی، سیاسی و یا غیره…

بهرحال باید گفت که در دنیایی که سازندگان معتبر مرورگر های اینترنتی با شناخت و درک سریع از نیاز های کاربران خود و بالفعل کردن ایده های ناب، به سرعت در حال پیشرفت هستند و حتی به شرکت های با عظمتی چون مایکروسافت هم مهلت وقت طلف کردن نمی‌دهند.

و استفاده کنندگان این مرورگر، قطعاً ضرر بزرگی خواهند کرد و آن چیزی نیست جز لذت بردن و استفاده واقعی از .Web

برای دیدن تاریخ ریشه کن شدن Internet Explorer 6 می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

چرا از اپرا باید استفاده کنیم؟

با دلیلی ساده اما موجه به این پرداختیم که Internet Explorer مرورگری مناسب برای استفاده نمی باشد و اگر نسخه ۹ هم مناسب باشد بعدا شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. حال جایگزینی وجود دارد که قطعاً نگرش شما را به دنیای اینترنت عوض می کند.

مرورگر Opera جزو بهترین مرورگر های دنیا می‌باشد و از نظر تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کسانی هستند که فایرفاکس و یا کروم را به شما پیشنهاد دهند، اما این را باید بدانیم که برای شرکت بزرگی مانند موزیلا عیبی بزرگ‌تر این است که با ادعای اپن سورس بودن به جنگ با رغبای خود بپردازد و ایده های آن‌ها را در نسخه های آتی خود به کار ببرد. نیاز به مثال نیست و کاملاً واضح است… در زمانی که شرکت‌های دیگر به دنبال رفع ایرادهای مرورگر خود هستند، اپرا امکانات کاربردی و جدیدی را به کاربران خود معرفی می‌کند.

                                   

حالا اپرا با معرفی نسخه جدید (۱۱٫۱۰) یک قدم جلوتر می‌آید و پیشتیبانی کامل از HTML5 را به رخ می‌کشد. گویی که  می‌خواهد همچنان بدون ادعاهای تو در تو و تبلیغات رنگارنگ یکه تاز این میدان باشد تا در هیاهوی زیاد رغیبان، آرام و با وقار گوی سبقت آمار کاربران را هم برباید…

اگر به این شاهزاده ی جوان و با شکوه ایمان دارید، همواره می‌توانید نسخه بتا آن‌را از این‌جا داشته باشید و یا منتظر نهایی شدن آن بمانید و از سایت رسمی دانلود کنید.


نظرات شما عزیزان:

کپی ممنوع
ساعت18:32---9 فروردين 1390
دوست عزیز بهتر وقتی از یه سایت خبری یه مطلبی رو کپی میکنی حداقل اسم منبع رو بگو حالا نخواستیم بهش لینک کنی حداقل اسم سایتو بگو!!!؟
درستش این بود که با ذکر منبع و همچنین لینک به خبر درج شده در صفحه اشاره می کردی.


کپی ممنوع
ساعت18:31---9 فروردين 1390
دوست عزیز بهتر وقتی از یه سایت خبری یه مطلبی رو کپی میکنی حداقل اسم منبع رو بگو حالا نخواستیم بهش لینک کنی حداقل اسم سایتو بگو!!!؟
درستش این بود که با ذکر منبع و همچنین لینک به خبر درج شده در صفحه اشاره می کردی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 323
بازدید کل : 260772
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1