اجراي برنامه‌هاي آندروئيد روي ويندوز (قسمت پاياني)
بلاگ تخصصی کامپیوتر
اجراي يك تلفن آندروئيدي مجازي روي كامپيوتر


منبع:اكستريم تك ترجمه: محمد نادر

اشاره:

حتي اگر در حال حاضر يكي از كاربران گوشي‌هاي آندروئيد نباشيد، شايد به اين فكر افتاده باشيد كه اين همه هياهو درباره سيستم‌عامل مذكور چه دليلي دارد. شايد مدتي از زمان خود را در يك فروشگاه گوشي‌هاي موبايل محلي گذرانده و به بررسي يك گوشي آندروئيدي پرداخته باشيد. اما اگر واقعاً كنجكاو هستيد كه بدانيد سيستم آندروئيد چيست، مي‌توانيد در كمال آسودگي، با راحتي كامل در خانه‌تان و رايگان، زمان خوبي را با آن بگذرانيد. تمام كاري كه براي دستيابي به اين هدف بايد انجام دهيد، دانلود و نصب چند نرم‌افزار رايگان، پيكربندي چند تنظيم است تا يك تلفن آندروئيدي «مجازي» را روي كامپيوتر خود اجرا كنيد

حتي اگر در حال حاضر يكي از كاربران گوشي‌هاي آندروئيد نباشيد، شايد به اين فكر افتاده باشيد كه اين همه هياهو درباره سيستم‌عامل مذكور چه دليلي دارد. شايد مدتي از زمان خود را در يك فروشگاه گوشي‌هاي موبايل محلي گذرانده و به بررسي يك گوشي آندروئيدي پرداخته باشيد. حتي ممكن است چند دقيقه‌اي با گوشي آندروئيدي يكي از دوستان خود سرگرم شده باشيد. اما اگر واقعاً كنجكاو هستيد كه بدانيد سيستم آندروئيد چيست، مي‌توانيد در كمال آسودگي، با راحتي كامل در خانه‌تان و رايگان، زمان خوبي را با آن بگذرانيد. تمام كاري كه براي دستيابي به اين هدف بايد انجام دهيد، دانلود و نصب چند نرم‌افزار رايگان، پيكربندي چند تنظيم است تا يك تلفن آندروئيدي «مجازي» را روي كامپيوتر خود اجرا كنيد.


براي انجام اين كار، شما بايد كيت توسعه نرم‌افزاري (SDK) آندروئيد را روي كامپيوتر خود نصب و از آن استفاده كنيد، چيزي كه برنامه‌نويسان براي ايجاد برنامه‌ها و يوتيليتي‌هاي مخصوص سيستم عامل آندروئيد از آن استفاده مي‌كنند. ممكن است استفاده از يك كيت توسعه نرم‌افزار يا  SDK تا حدودي ترسناك به نظر برسد، اما اگر روي مباني تمركز كرده و دستورالعمل‌هاي ارائه شده در اين مقاله چهار قسمتي را دنبال كنيد، متوجه خواهيد شد كه استفاده از آن كار به‌نسبت ساده‌اي است. در اين قسمت كه قسمت پاياني مقاله مي‌باشد نحوه دسترسي به آندروئيد ماركت در يك AVD را شرح خواهيم داد.

دسترسي به آندروئيد ماركت در يك AVD
اگر مي‌خواهيد توانايي دسترسي به آندروئيد ماركت را در يك AVD داشته باشيد، مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. با اين‌حال، براي اين منظور به نسخه قديمي‌تري از سيستم عامل آندروئيد نياز خواهيد داشت. مراحل انجام اين‌كار عبارتند از:
1 – يك AVD را ايجاد كنيد كه از آندروئيد 1,6 استفاده مي‌كند، اما آن را راه‌اندازي نكنيد (شكل 18).

شكل 18- ساخت يك AVD با نسخه 1,6 آندروئيد براي دسترسي به Android Market


2 – فـــــــــايـــــــــل system.img را كـــــــــــــــه در آدرسhttp://www.4shared.com/file/165624746/fc72c3ed/system.html قابل دسترسي است، دانلود كنيد.
3 – فايل system.img را به پوشه AVD خود كپي كنيد. شما مي‌توانيد اين پوشه را در آدرس ...\.android\avd پوشه كاربري خود پيدا كنيد. به عنوان مثال، ما يك AVD با نام Market را ايجاد كرديم كه پوشه آن روي كامپيوترمان به‌صورت C:\Users\Shabakeh\.android\avd\Market.avd است.
4 – AVD را براي نخستين‌بار اجرا كنيد، اما وقتي پنجره Launch Options باز شد، گزينه Wipe user data را فعال كرده، سپس روي كليد Launch كليك كنيد (شكل 19). شما بايد اين‌كار را تنها يك‌بار انجام دهيد. به‌عبارت ديگر، در اجراهاي بعدي بايد گزينه Wipe user data را غيرفعال كنيد.

شكل 19- فعال كردن گزينه wipe  user  data براي دسترسي به آندروئيد ماركت


5 – پس از بارگذاري AVD بايد چند صفحه تنظيمات را پشت سر بگذاريد، اما مي‌توانيد بيشتر آن‌ها را ناديده بگيريد.
6 – اگر به صفحه Applications برويد، يك آيكون را براي آندروئيد ماركت و همچنين چند برنامه ديگري كه در AVD آندروئيد 2,2 تعبيه نشده بودند (مانند Google Maps و Google Talk)، مشاهده خواهيد كرد (شكل 20).

شكل 20- صفحه Application  يك AVD نسخه 1,6

7 – پيش از آن‌كه به آندروئيد ماركت دسترسي پيدا كنيد، بايد يك حساب كاربري گوگل را ايجاد كرده يا مجوزهاي Login خود را براي يك حساب كاربري موجود وارد كنيد.
8 – پس از وارد كردن مجوزهاي حساب كاربري گوگل خود مي‌توانيد به آندروئيد ماركت دسترسي پيدا كرده و دانلود برنامه‌ها از طريق AVD خود را آغاز كنيد (شكل 21).

شكل 21- دانلود برنامه از Android Market  توسط AVD


نظرات شما عزیزان:

علی پاکباز
ساعت23:06---10 خرداد 1390
تصاویر روز فوتبال دنیا http://magellan.loxblog.com/page.php?p=1

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 6 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 324
بازدید کل : 260773
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1